LINNÉA BRYNGNÄS

AU PAIR I SAN DIEGO 2016/2017

Ingen bra buss/spårvagns dag

Kategori: vardag

igår skulle jag träffa familjen igen för att lära mig skolans väg och sedan vägen hem till dem, men allt gick inte som det skulle, haha...
 
Igår när klockan närmade sig fyra så gick jag ner till hållplatsen för att ta mig ut till Näset. När jag stod och väntade på att min spårvagn skulle komma så kom Elin och Kajsa fram till mig som jag inte har träffat på jätte länge. Eftersom jag skulle med min spårvagn och de skulle iväg till sin skola så pratade vi inte alls länge men jag blev så chockad (på ett bra sätt) att se tjejerna så jag glömde bort när spårvagnen skulle komma. När tjejerna gick så gick jag bort till busskurerna och när jag stannar så ser jag min spårvagn åka förbi mig, typiskt. Smsar mamman jag ska träffa och hon säger att det inte är någon fara eftersom att hon också blev sen. Sedan blir den nya spårvagnen som jag ska ta några minuter försenad så jag blir lite stressad eftersm jag inte vill missa bussen som jag sedan ska byta till. När jag kommer fram till Opaltorget så går jag till busskurer så står det att bussen är tio minuter försenad... Då hör mamman av sig igen och säger att hennes buss sitter fast i bilkö så hon kommer komma sent. När min buss väl kommer så är allt bra, men när jag sedan kommer fram till hållplatsen där ena killen ska möta mig som är åtta år, inte är där blir jag lite nervös eftersom jag tror att något har hänt! Men sedan ser jag honom springandes till mig, haha. Vi går och hämtar Cornelia på dagis och sedan går vi hem till dem och då kommer mamman, haha.
 
Kommentera inlägget här: